Informatie

Hoe kan ik bestellen?
De website is gebruiksvriendelijk en daarom werken wij met foto’s en duidelijke symbolen. U klikt eenvoudig op het winkelmandje naast de producten die u wenst aan te schaffen. Alle producten die in het winkelmandje te plaatsen zijn, hebben wij op voorraad. Mocht u willen weten wat de eventuele verzendkosten zijn, dan kunt u op het knopje "afrekenen" drukken. U plaatst pas een bestelling wanneer u akkoord gaat met de "algemene voorwaarden" en op de knop "veilig bestellen" drukt. In het daarop volgende menu vult u de wijze van betaling in en uw adresgegevens. U kunt ten alle tijde van uw aankoop afzien. Wij nemen alleen aankopen in behandeling die besteld zijn onder "rembours" of die verricht zijn per "betaling vooraf per bank en giro" of "iDeal" en die dan ook daadwerkelijk bij ons is bijgeschreven op onze rekening. Neem contact met ons op indien u assistentie nodig heeft.

Wie is Jeder Trading ?
Jeder Trading is zowel een groothandel als een merknaam. Ze levert specialistisch gereedschap aan bedrijven en vakbekwame gebruikers. Het geven van deskundig advies omtrent de toepassingsmogelijkheden van onze producten is een van onze expertises.
Het unieke van Jeder Trading is het import- en verkoopbeleid van producten over de gehele wereld in combinatie met directe verkoop naar de eindgebruiker en niet naar de wederverkoper. Ondersteund door intelligente software, lage kosten en goed management en efficiënte logistiek, zijn we in staat om scherpe prijzen te kunnen bieden.

Hoe zit het met de reparatie van aangekochte mijn product?
Alle onderdelen binnen onze productrange zijn op voorraad. Wij beschikken over een eigen reparatiedienst met gekwalificeerd personeel, die iedere reparatie kunnen uitvoeren. Vanaf het moment dat een machine voor reparatie bij ons binnenkomt, is deze doorgaans binnen 24 uur retour gezonden. Mocht het zo zijn dat u met uw machine langs wilt komen, dan wordt u direct geholpen en bent u binnen 1 uur weer onderweg naar uw klus.

Hoe komt het dat de prijzen van de producten van Jeder Trading goedkoper zijn dan andere aanbieders?
Wanneer een importeur zijn producten in het betreffende land op de markt wilt brengen, word dit doorgaans gedaan door het opzetten van een dealernetwerk. Als importeur stel je een prijs vast voor het product dat je wilt verkopen, en dat moeten de dealers dan betalen. De dealer die het product weder verkoopt kan het product natuurlijk niet voor dezelfde prijs verkopen, want hij moet ook zijn rekeningen betalen. Daarom word de verkoopprijs die de importeur bepaalt voor zijn producten maal 2 gedaan, zodat je een bruto verkoopprijs krijgt waar de wederverkoper(dealer) dan 40% tot 50% korting op krijgt, dit is dan de winst voor de dealer. Wij werken niet met wederverkopers of een dealernetwerk, maar verkopen onze eigen Jeder Trading producten direct aan de bedrijfsmatige eindgebruiker. Hierdoor profiteert de eindgebruiker altijd van de laagste prijs, dus van 40% tot 50% korting in vergelijking met andere merken. Duur betekent dus niet altijd beter, vaak word er alleen voor de merknaam de hoofdprijs betaalt.

Waar worden de producten geproduceerd?
Alle machines die verkocht worden door merken zoals: Makita, Carrat, Dewalt, Metabo en Bosch worden voor 90% gemaakt in de volgende landen: Taiwan, Japan, China, Korea en Italië. Dit zijn de landen met de meeste machinefabrieken. Hier komen ook onze machines vandaan, wij kiezen voor de beste kwaliteit van materialen en onderdelen. Interessant om te weten is, dat vele machines die wij verkopen in dezelfde fabrieken worden gefabriceerd waar ook de bekende merken hun gereedschap laten maken.


Wat zijn de betaling methoden?
In onze vestiging te Lelystad kunt u met uw pin of contant afrekenen. In onze webshop kunt u door middel van een betaling vooraf per bank of giro, rembours betaling (betaling a contant bij aflevering, let op! wij accepteren geen cheques), of betaling via Ideal uw producten afrekenen. Bij betaling met Paypal, Maestro, Visa of andere creditcards, leveren wij in verband met veiligheidsmaatregelen enkel op het adres wat aan de kaart gekoppeld is. Levering op een ander adres is enkel mogelijk wanneer een overzicht van de afschrijving kan worden overlegt.

Wat is de levertijd?
In onze vestiging te Lelystad met een magazijn van 1960m2 kunt u bij aankoop gelijk uw producten in ontvangst nemen. Bij een bestelling door middel van onze website proberen wij na ontvangst van uw betaling, binnen 4 werkdagen de bestelde producten bij het door u opgegeven afleveradres te laten bezorgen door DHL of DPD. Wij houden u op de hoogte wanneer de levering plaats zal vinden. Iedere levering door ons verzonden, is verzekerd tegen eventuele schade tijdens het transport. Helaas kan het voorkomen dat het verzendbedrijf een fout maakt en de bezorging langer duurt. Wanneer dit gebeurd doen wij onze uiterste best om toch zo snel mogelijk de goederen bij u aan te bieden. Heeft u haast met uw bestelling, dan adviseren wij u om de goederen af te halen in Lelystad.


Wat zijn de garantievoorwaarden?
Jeder Trading ontwikkelt en produceert kwalitatief hoogwaardige gereedschappen.
Voor alle producten geldt een garantie van 1 jaar voor bedrijven, en 2 jaar voor consumenten. Wij beschikken over een eigen reparatie afdeling met alle mogelijke onderdelen en een deskundige technische dienst, en hanteren dezelfde garantie voorwaarden als de volgende merken: Festool, Makita, Dewalt, Carrat en Bosch die als volgt luiden:
-    Het kosteloos repareren van een nieuwe machine door Jeder Trading, als dit binnen de garantieperiode een defect vertoont als gevolg van product- en/of materiaalfout. Naar eigen keuze kan de ter reparatie aangeboden machine ook worden vervangen door een andere machine volgens de laatste stand van de techniek.
-    De kosten van terugzending van ons magazijn tot uw adres zijn voor Jeder Trading, mits de garantie aanspraak wordt erkend.
-    Het kosteloos repareren van een nieuwe machine door Jeder Trading, als dit binnen de garantieperiode een defect vertoont als gevolg van product- en/of materiaalfout. Naar eigen keuze kan de ter reparatie aangeboden machine ook worden vervangen door een andere machine volgens de laatste stand van de techniek.
-    De kosten van terugzending van ons magazijn tot uw adres zijn voor Jeder Trading, mits de garantie aanspraak wordt erkend.

Garantie omvat niet of vervalt wanneer:
-    Machines die door anderen dan door Jeder Trading aangewezen deskundigen zijn gedemonteerd of door hen zijn gewijzigd.
-    De gevolgen van onoordeelkundig of verkeerd gebruik van de machines. Indien de instructies in de gebruiksaanwijzing niet zijn opgevolgd, er sprake is van slecht onderhoud, nalatigheid of overbelasting van de machine zoals bijvoorbeeld een doorgebrande motor en defecte overbelasting beveiliging onderdelen.
-    Gebruiksonderdelen zoals diamant zaagbladen, diamantboren, schaafbeitels, cirkel zaagbladen, schuur banden, PRCD schakelaars, schuurschijven, beitels, etc. en ook onderdelen voor de bevestiging hiervan (bouten, sluitringen, klemplaten).
-    Koolborstels
-    Onderdelen onderhevig aan slijtage tijdens de garantieperiode van machines zoals kogel- en naaldlagers, slip koppelingen, olie afdichtingen, zuiger en aandrijfveren.
Voor meer informatie omtrent dit onderwerp verwijzen wij u door naar het kopje “garantie”

Coulance:
Wanneer de schade aan een machine niet onder de 1 jaar fabrieksgarantie valt (dus geen fabricage fout is) maar de schade aan het product veroorzaakt is door onjuist gebruik van de gebruiker, dan bieden wij als service onze klanten de volgende regeling aan:
1. Is de machine tussen de 0 tot en met 6 maanden oud: 40% korting op de onderdelen en 100% op de arbeid
2. Is de machine tussen de 7 tot en met 12 maanden oud: 25% korting op de onderdelen en 100% op de arbeid
* Deze regeling geld enkel voor de producten van het merk Jeder Trading en is 1 keer toepasbaar op een aankoop en geld niet voor verslijtbare onderdelen die vervangen dienen te worden als gevolg van intensief gebruik en normale slijtage.

Wat zijn de openingstijden?
Onze showroom en magazijn zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17:00 uur geopend, op zaterdag kunt u bij ons terecht op afspraak.

Wat zijn de verzendkosten, en waarom word er BTW berekent over de verzendkosten?
In het afrekenmenu kunt u de verzendkosten zien. Iedere levering door ons verzonden, is verzekerd tegen eventuele schade tijdens het transport. Wanneer wij voor uw de producten als service verzenden, is Jeder Trading de partij die daarmee een dienst aanbied, en deze moet inkopen bij een verzendbedrijf. Op het moment dat wij een BTW vrije dienst zoals een TNT verzending doorverkopen zijn dit voor ons inkoopkosten en dienen wij hierover BTW te berekenen. Zou u zelf de verzending regelen met een dergelijk transportbedrijf, dan kan u die zelf direct bij het betreffende bedrijf zoals TNT BTW vrij inkopen.

Afzien van de aankoop en gebruik maken van het Herroepingrecht.
De consument ‘koper’ kan binnen 14 dagen na aflevering van het product zonder boete en zonder opgaaf van redenen zijn herroepingrecht uitoefenen.  Het product zal slechts in die mate uitgepakt of gebruikt worden voor zover dat nodig is zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Dit is alleen mogelijk wanneer het ongebruikte product en de verpakking in originele en onbeschadigde staat verkeren en het een standaard artikel betreft. Wanneer dit het geval is kan er na overleg met Verkoper aanspraak gemaakt worden op de tevredenheids garantie. Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending. Indien de consument ‘koper’ van het herroepingrecht gebruik heeft gemaakt, dan draagt ‘verkoper’ binnen 14  dagen zorg voor de terugbetaling.


-   
De regels in de wet verkoop op afstand gelden niet voor bedrijven, of natuurlijke personen die handelen in opdracht van een beroep of bedrijf, en kunnen dus geen rechten ontlenen aan deze wet. Toch willen wij onze klanten de volgende service bieden: De ‘koper’ kan binnen zeven (7) dagen na aflevering van het product in overleg met Jeder Trading de goederen retourneren. Alle gemaakte verzendkosten zijn voor de koper. Retourneren van een product komt enkel in aanmerking wanneer het product niet gebruikt is, onbeschadigd is en teruggestuurd word in de originele verpakking. Producten die op maat zijn gemaakt of die speciaal besteld moeten worden, kunnen niet retour worden gestuurd.

Bezorgd Jeder Trading ook buiten de Benelux?
Ja, op aanvraag kunnen wij ook de producten voor u buiten de Benelux verzenden. (lees ook de rubriek Belgie)

Hoe kan ik mijn bestelling betalen vanuit het buitenland?
U kan uw betaling overmaken per bank, of u kan de betaling verrichten a contant bij aflevering aan de bode.
Wilt u betalen a contant bij aflevering, dan moet u kiezen in het afreken menu voor "Bezorgen onder rembours"
* Cheques worden niet geaccepteerd bij een rembours bezorging.

Wilt u de betaling overmaken per bank, dan zal uw bank vragen om ons IBAN en BIC code. Deze kunt u vinden op onze "contact" pagina , en op de order bevestiging die u per mail toegezonden krijgt. Betalingen uit het buitenland ontvangen wij gemiddeld 2-3 dagen later. Indien wij uw betaling voor 11 uur 's morgens ontvangen, dan wordt uw bestelling dezelfde dag nog verstuurd. Zodra uw betaling door ons is ontvangen zullen wij ervoor zorg dragen dat uw bestelling binnen 48 uur wordt geleverd.
*Aangezien betalingen vanuit het buitenland ingetrokken kunnen worden, accepteren wij geen betalingsbewijzen.

Bij uw overschrijving word gevraagd of de overboekings kosten gedeeld worden tussen de verzender en ontvanger, hier zal u bij de overschrijving moeten aangeven dat u de overboekings kosten betaalt. Wanneer wij niet het gehele bestellings bedrag hebben ontvangen, kunnen wij de goederen niet uitleveren.

Waar is Jeder Trading gevestigd?
Wij zijn gevestigd aan de Zuidersluisweg 42 te Lelystad.
Lelystad ligt centraal gelegen in de provincie Flevoland aan de rijksweg de A6.

Mijn vraag staat hier niet tussen wat nu?
U kunt altijd uw vraag tot ons richten via de email
info@jedertrading.nl, daarnaast kunt u binnen onze openingstijden ons telefonisch bereiken op 0031 (0) 320 793010.



Deze site is gemaakt en wordt onderhouden door Jeder Trading. Hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van bronnen, die wij betrouwbaar achten. Bij de samenstelling van de inhoud van de site is de benodigde zorgvuldigheid in acht genomen. Jeder Trading kan echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor het geval de op deze site vermelde gegevens onjuistheden bevatten. Aan de gegevens kunnen geen rechten worden ontleend. Overname of vermenigvuldiging van de op deze site vermelde informatie is – anders dan uitsluitend voor PRIVE gebruik- alleen toegestaan indien vooraf schriftelijke toestemming van Jeder Trading is verkregen.